13 April 2021
|O vrijednostima i odlikama mjeseca ramazana mnogo toga je rečeno i napisano. TeÅ¡ko je reći ili dodati bilo Å¡ta novo u tom smislu. Ipak, u čast dolaska ovog veličanstvenog mubarek mjeseca i najdražega gosta u kuće i srca muslimana korisno je podsjetiti na neke njegove vrijednosti i odlike koje ga izdvajaju od ostalih mjeseci.
Naime, riječ je o najčasnijem mjesecu i jedinom mjesecu čije se ime spominje u Kurâanu. U njemu je objavljena najčasnija Knjiga, najčasnijem Božijem robu. U njemu se vrÅ¡i jedan od temeljnih ibadeta koji nas približava naÅ¡em Gospodaru. U njemu je najčasnija noć u godini. U njemu se spuÅ¡taju najčasniji meleci.
Mjesec u kome je objavljen Kurâan
U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kurâana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pravog puta i razlikovanje dobra od zla (el-Bekare, 185).
UzviÅ¡eni Allah ovim ajetom izdvaja mjesec ramazan po tome Å¡to ga je, između ostalih mjeseci, odabrao za objavljivanje Svoje Riječi â veličanstvenoga Kurâana. I upravo u ovome mjesecu, mjesecu u kome je započelo objavljivanje Kurâana, UzviÅ¡eni je propisao ibadet posta i time mu dao posebnu počast. Dakle, u ovome mjesecu čovječanstvo je darovano veličanstvenim darom od svoga Stvoritelja â Kurâanom Časnim, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pavog puta i razlikovanje dobra od zla. Taj dragocjeni dar prenio nam je najodabraniji Allahov rob, vjerovjesnik Muhammed, a. s., koji je âpečat vjerovjesnikaâ i čije poslanstvo traje do Sudnjega dana. Ibadetom posta mi iskazujemo svoju zahvalu Stvoritelju na daru Kurâana i daru slanja Muhammeda, a.s. To činimo i time Å¡to u mubarek ramazanu posebnu pažnju poklanjamo Kurâanu, svakodnevno se družimo sa njime učeći ga i razmiÅ¡ljajući o njegovim mudrostima i propisima koji su putokazi i tajne uspjeha, moći i spasa na Ovom i Budućem svijetu. Mubarek ramazan je izvanredna prilika da se iznova suočimo sa Kurâanom i da preispitamo svoj odnos prema Allahovoj Riječi.
Mjesec u kome se otvara Džennet, a zaključava Džehennem
U hadisu koga prenosi Ebu Hurejre, r. a., Allahov Poslanik, a. s., otkrio nam je slijedeću istinu: âKad nastupi mjesec ramazan, otvore se vrata Dženneta, a zaključaju se vrata Džehennema, a Å¡ejtani se sputajuâ (Buhari: 1898).
Ove Vjerovjesnikove, a. s., riječi, kako vele islamski učenjaci, treba razumjeti na doslovan način, tj. upravo onako kako je rečeno, kao i na metaforičan način: njima se ukazuje na bereket ramazana i veliko dobro koje sa njime dolazi. Otvaranje džennetskih, a zatvaranje džehennemskih vrata jeste znak dolaska mubarek ramazana i znak njegove velike vrijednosti, a sputavanje Å¡ejtana ukazuje na činjenicu da im se onemogućava uznemiravanje vjernika tokom mubarek ramazana. Imajući na umu spomenuti hadis Muhammeda, a. s., vjernik će u mubarek ramazanu voditi računa o svojim postupcima, viÅ¡e će voditi računa o dobrim djelima, imat će dodatnu motivaciju da ih čini, umanjit će grijeÅ¡enje svojim tjelesnim organima i svojim srcem.
Mjesec ibadeta posta
O, vjernici! Propisuje vam se post, kao Å¡to je propisan onima prije vas, da biste Bogobojaznost postigli (el-Bekare, 183).
Ibadet posta je jedan od ibadeta kojima se rob najbrže približava svome Gospodaru. Jer ibadetom posta rob zadobiva poseban magfiret (oprost grijeha), kojim se mogu anulirati svi prethodni grijesi. Ebu Hurejre, r.a., nam također prenosi velike riječi Allahovoga Poslanika, a.s., âKo isposti mjesec ramazan čvrsto vjerujući (īmān) i želeći Allahovu nagradu i Njegovo zadovoljstvo (ihtisāb), bit će mu oproÅ¡teni raniji grijesiâ (Buhari: 38).
El-Munāvī o ovom hadisu veli slijedeće: âU njemu je iskazana vrijednost ramazana i posta u njemu, kojim se postiže magfiret. Īmān označava čvrsto uvjerenje, a ihtisāb pokornost koja je uvjet postizanja nagrade i magfireta u mjesecu ramazanu. S pokornoÅ¡ću dolazi čist nijjet u potčinjavanju Njegovoj naredbi i oslanjanje na Njegovo obećanjeâ (Fejdu l-qadīr, 6/207). Prema tome, musliman posti zato Å¡to čvrsto vjeruje u farz posta koji mu je propisao njegov Gospodar, a ne zbog straha ili stida od drugih ljudi, i za svoj post očekuje nagradu kod UzviÅ¡enog Allaha, a ne (k)od nekog drugog.
Komentari (0)
Prikaži/Sakrij komentare