30 Decembar 2021
|{Razlika između duÅ¡evne bolesti i dodira Å¡ejtana: DuÅ¡evna bolest je uzrujanost emocija, koja, ako se u njoj prenagli, postaje prethodnica Å¡ejtanovom dodiru, jer on ne napada osim na rastrzane i uzbuđene živce. Zbog toga je zabranjeno čovjeku da spava sam i da sam putuje. Spomenuto je u hadisu: âJedan putnik je jedan Å¡ejtan, dva putnika â dva Å¡ejtana, tek su tri putnika â putnici.â}
Podvojena ličnost je ozbiljna umna poremećenost koju doktori pokuÅ¡avaju da izliječe raznim tabletama i injekcijama. Vrlo rijetko se deÅ¡ava potpun oporavak. Nasuprot tome, Allah je izliječio mnoge bolesnike nakon Å¡erijatske rukje koja im je učena. Nakon nje, mentalno zdravlje pacijenata se potpuno vratilo.
Sumnja je jedna od mnogih bolesti koju, najvjerovatnije, prouzrokuje džin (kojem je cilj da prekine bliskost između roba i njegovog Gospodara). Ona započinje sa sumnjom u ispravnost abdesta, a zavrÅ¡ava sa raznim nedoumicama u pogledu akide. Liječenje umiÅ¡ljenih sumnji je u čestom spominjanju Allaha (zikru) i u traženju utočiÅ¡ta kod Allaha od Å¡ejtana riječima âeâuzu billahi mineÅ¡-Å¡ejtani er-radžimâ, nakon kojih se suho pljucne na lijevu stranu. Jako je bitno ne obraćati pažnju na svoju uobrazliju kao i kontrirati samim sumnjama. Zanimanje nekim korisnim poslom, održavanje rodbinskih veza, kao i odlazak u druÅ¡tvo među drage prijatelje mnogo će pomoći u otklanjanju sumnji koje nas salijeću.
Å to se tiče stvarnih sumnji (osjetnih), one su mnogo teže od umiÅ¡ljenih, jer prouzrokuju i bolove u raznim dijelovima bolesnikovog tijela. Ovakve uobrazlije su među psiholozima poznate joÅ¡ i kao âporažavajućeâ sumnje. Kako bi ih izliječili potrebno je da na već spomenute načine dodamo i neke konkretne radnje. Na primjer pranje hladnom vodom radi pospjeÅ¡avanja krvotoka, vježbanje, bavljenje sportom, putovanja, kretanja i sve Å¡to bi na bilo koji način pomoglo u otklanjanju lijenosti, kao i stvaranju optimističnog duha kroz blago osmjehivanje svojim sugovornicima i ličnim zadovoljstvom sa Allahovim određenjem. Osoba koja se bori protiv svojih sumnji je poput borca na Allahovom putu.
Rekao je UzviÅ¡eni Allah jezikom Ejjuba, alejhis-selam: âUistinu me Å¡ejtan dotiče jadom i patnjom.â (Sad, 41) Zbog toga Å¡to su u pitanju bile osjetne Å¡ejtanske uobrazlije, njegov Gospodar mu nije rekao ga Ga spomene kako bi te sumnje otklonio, nego mu je naredio da učini konkretno djelo: âUdari nogom o zemlju, â eto hladne vode za kupanje i piće!â (Sad, 42) Pouka je u općenitosti ovog govora, a ne u specifikaciji samog razloga, kao Å¡to to tvrde učenjaci usula.
Pogledajmo na koji način je imam Ahmed, rahimehullah, rjeÅ¡avao sumnje. Prenosi se od njegovog učenika Ebu Bekra da je rekao: âKrenuo sam sa Ebu-Abdullahom u mesdžid. Kada smo uÅ¡li on je počeo da klanja. Primjetio sam da je izvukao svoju ruku ispod dlana i kao da je nekome dao znak mrdajući sa svoja dva prsta ovako (pa je pokazao). Kada je zavrÅ¡io sa svojom molitvom upitao sam ga: âO Ebu-Abdullah, vidio sam te kako gestikuliraÅ¡ sa svojim prstima dok si bio na namazu?â Odgovorio mi je: âZaista mi je priÅ¡ao Å¡ejtan govoreći mi da nisam oprao svoje noge u toku abdesta, a ja sam mu naiÅ¡aretio da mi dovede dva pravedna svjedoka da to potvrede.â {âVrijednosti Imama Ahmedaâ od Ibn El-Dževzija, revizija: dr. Abdullah Et-Turki, str. 245}
Kako bi uklonuli svoje sumnje nema zapreke da koristimo i određene medikamente, ako smo baÅ¡ primorani na to. Ali bitno je napomenuti da one donose tek jednokratno umirenje, a ne konačno izlječenje. Njih ubrajamo u Å¡erijatski dozvoljena sredstva zdrastvenog tretmana, koja kombiniramo sa osnovnim načinom liječenja, a to je Å¡erijatska rukja.
Lijek za depresiju se nalazi u čestom odlasku i zadržavanju u džamijama. Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: âA radost moga srca je u namazu.â {Musned Imama Ahmeda, 5/364} Kada bi ga neÅ¡to pritislo u životu on, sallallahu alejhi ve sellem, bi utočiÅ¡te nalazio u namazu. Džini uvijek pokuÅ¡avaju da čovjeka povuku u osamu kako bi njime lakÅ¡e upravljali. Zbog toga je islam zabranio čovjeku da zanoći sam, da putuje sam i sl. Kada Å¡ejtani ne uspiju da ovladaju nekom osobom oni je povuku u podsvjesnu samoću, tako da se ona osjeća usamljena čak i u prisustvu drugih ljudi. Zbog toga se kod takvih osoba sve viÅ¡e i viÅ¡e povećava njihova rasejanost, a njihove misli postaju nesređene.
Kako se naÅ¡ govor o liječenju svih vrsta bolesti uz pomoć Kurâana ne bi odužio, predlažem onome ko želi o tome viÅ¡e da sazna neka se vrati na djelo âZadul-meâadâ, četvrta knjiga (Kitabut-tib), od Ibnul-Kajjima.
Biće nam dovoljno da shvatimo kako je to Å¡ejhul-islam, Ibn Tejmije, liječio tjelesne bolesti ako pogledamo napisanu rukju čovjeku koji je mnogo krvario: âI bi rečeno: âO Zemljo, gutaj vodu svoju, a ti, o nebo, prestani!â I voda se povuče i ispuni se odredba, a lađa pristade na planini Al-Džudi, i bi rečeno: âDaleko nek je narod nevjernički!â (Hud, 44) Nakon ovoga je, Allahovom dozvolom, izliječen. {âZadul-meadâ 4/358} Pogledajte samo u veličanstvenost Allahovih riječi koje nisu određene samo za veliki potop. I upravo u ovom slučaju je opisan ispravan način liječenja Kurâanom kada je Å ejh uporedio insana sa Zemljom spomenutom u ovom ajetu. Za reumatizam i bolesti živaca može se učiti: âi kada se Zemlja rastegne, i izbaci ono Å¡to je u njoj, i potpuno se isprazni, i posluÅ¡a Gospodara svoga â a ona će to dužna bitiâ¦â (El-InÅ¡ikak, 3-5) Ajeti za liječenje bolesti grudnog koÅ¡a su: âZar grudi tvoje nismo prostranim učinili, i breme tvoje s tebe skinuli, koje je pleća tvoja tiÅ¡tiloâ¦â (El-InÅ¡irah, 1-3) Dok za internistička oboljenja možemo učiti: âKada se Zemlja najžeÅ¡ćim potresom svojim potreseâ¦â (Ez-Zilzal, 1) I tako dalje⦠{Ovdje su navedeni ajeti samo kao primjeri. Svaki od ovih ajeta može da se uči kako za ove tako i za sve ostale bolesti, kao Å¡to se za navedene bolesti mogu učiti i bilo koji drugi ajeti iz Kurâana.} Dokaz za ovo su riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellema, upućene AiÅ¡i, radijellahu anha, kada joj je doÅ¡la neka žena da je liječi: âLiječi je uz pomoć Allahove knjige.â {âEs-silsiletu es-sahihatuâ, El-Albani, 1931}
BITNA NAPOMENA
Sve Å¡to je navedeno nije imalo za cilj propagiranje i poziv na ostaviljanje uobičajenog načina liječenja, kao Å¡to je odlazak u bolnicu radi dijagnoze i medicinskog tretmana. Naprotiv. Osnova svakog liječenja je Kurâan i ono Å¡to je spomenuto od dova iz sunneta. Nakon ovoga dolaze ostali načini, koji su nam ne samo dozvoljeni nego i naređeni naÅ¡om vjerom. Naravno, sve ovo uz čvrsto ubjeđenje da ozdravljenje dolazi samo od Allaha, jer ako on propiÅ¡e izliječenje i lijek će onda da koristi uz Njegovu dozvolu, a nikako suprotno. âi koji me, kada se razbolim, liječiâ¦â (EÅ¡-Å uâara, 80)
Lijek je, dakle, tek povod za izlječenje, i naÅ¡ plemeniti Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam je ukazao na ovo u sljedećim hadisima:
âZa svako oboljenje postoji i izlječenje, pa ako lijek nadvlada bolest čovjek će, sa Allahovom dozvolom, ozdraviti.â (Muslim, 14/191)
âAko u vaÅ¡im lijekovima ima kakvog hajra, onda ga ima u rezu hadždžama (onoga koji hidžamom puÅ¡ta bolesniku krv) i gutljaju meda.â (Buhari, 7/159) Riječi: âako u vaÅ¡im lijekovima ima kakvog hajraâ¦â ukazuju na to da Allah, načelno, nije u njima dao nikakvu korist za oboljelog, jer su oni samo povodi za ozdravljenje, ako Allah to odredi. Pravi uzroci izlječenja nalaze se u Å¡erijatskoj rukji.
âPreporučujem vam upotrebu čorokuta (ar: el-habetu es-sevdaâ), jer u njemu se nalazi lijek za sve osim za smrt.â (Buhari, 7/160)
Čovjeku koji mu je doÅ¡ao žaleći se na otvor stolice (proljev) preporučio je pijenje meda. (Buhari, 7/159)
Prenosi se od Usame ibn Å erika da je rekao: âBio sam kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada su mu doÅ¡li neki beduini pitavÅ¡i ga: âDa li da se liječimo, o Božiji Poslaniče?â On, sallallahu alejhi ve sellem, im je odgovorio: âDa, o Allahovi robovi, liječite se. Doista Allah nije dao niti jednu bolest, a da joj nije propisao i lijek osim starosti.â (Sahihu suneni Et-Tirmizi od Albanija 2/202) Riječi: ââ¦liječite se.â znače âkoristite lijekoveâ, uz napomenu da niti jedan medikament ne daje ozdravljenje sam po sebi, nego je on povod za to, ako Allah odredi.
Odlomak iz knjige: âKako da liječiÅ¡ bolesnika Å¡erijatskom rukjomâ
Napisao: dr. Abdullah ibn Muhammed Es-Sedhan
Sa arapskog prevela: Enesa Hotić-Dizdarević
Komentari (0)
Prikaži/Sakrij komentare